کالای خواب

فروشگاه اینترنتی کالای خواب تهران

کالای خواب

فروشگاه اینترنتی کالای خواب تهران

عرضه کننده محصولات کالای خواب؛ تشک، روتختی، حوله، پتو، پادری، روفرشی، بالش و پرده در تهران

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پتو مسافرتی چیست؟

 

پتو مسافرتی به نوعی از پتو های سبک گفته می شود و همانطور که از نام آن پیداست از این پتو معمولاً در ایام مسافرت استفاده می شود. پتو در کل به عنوان یک وسیله گرمایشی هنگام خواب شناخته می شود و استفاده از آن در ایام سرد سال بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

پتو مسافرتی به عنوان یکی از گزینه های موجود جهت استفاده در فصل گرم سال نیز شناخته می شود که علاوه بر کاربرد آن در مسافرت در منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع پتو مسافرتی


پتو مسافرتی اغلب در ۳ نوع جنس مختلف تولید می شود که مخاطبان آن نسبت به شرایط و محیط استفاده یکی از آن ها انتخاب می کنند که این ۳ نوع عبارتند از :

 

۱٫ پتو مسافرتی با جنس پنبه ای

 

این مدل از پتو را شرکت سازنده به کمک ترکیبی از الیاف پنبه ای طبیعی و مصنوعی تولید می کند. البته در برخی از موارد تولید آن تنها به کمک الیاف پنبه ای طبیعی می باشد که تشخیص این که پتوی مورد نظر کاملاً از جنس الیاف پنبه ای ساخته شده باشد بسیار مشکل خواهد بود.

 

البته ناگفته نماند که اکثر نمونه های تولیدی در بازار از کیفیت خوبی برخوردار هستند و استفاده از آن ها جای نگرانی نخواهد داشت. همچنین این مدل پتو مسافرتی از نرمی و لطافت قابل قبولی بر خوردار است و اکثر افراد از آن جهت یک خواب راحت استفاده می کنند.

 

۲٫ پتو با جنس پشمی

 

یکی دیگر از مدل های پتو مسافرتی نوع پشمی آن می باشد که جنس تولیدی این نوع پتو از پشم بوده و از ویژگی بارز آن می توان گرم بودن و مناسب برای فصل سرما اشاره نمود.

 

پتو با جنس پشمی در مقایسه با مدل پنبه ای آن از وزن بیشتری برخوردار است. نکته قابل توجه این است که استفاده از پتو پشمی برای افرادی که دچار ناراحتی و حساسیت پوست هستند و همچنین کودکان توصیه نمی شود.

 

۳٫ پتو با جنس ارگانیک

 

از دیگر مدل های پتو مسافرتی نوع ارگانیک آن می باشد که البته از این نوع برای افراد خاصی استفاده می شود. بسیاری از افراد به علت ناراحتی پوستی و برخی بیماری های مربوط به پوست نمی توانند از پتو با جنس های دیگر استفاده کنند که همین امر موجب روی آوردن آن ها به سمت پتو مسافرتی با جنس ارگانیک می شود.

 

نکته ای که به عنوان یک ضعف در این مدل پتو به حساب می آید قیمت بالای آن است که تهیه آن برای هر فرد راحت نخواهد بود.

 

پتو ژله ای

 

پتو ژله ای در انواع و طرح های زیبا تولید می شوند که پتو نرمینه و پتو تیسا از این خانواده به شمار می آیند. همچنین از پتو ژله ای به عنوان پتو کودک و نوجوان نیز یاد می شود که بسیار نرم و راحت برای یک خواب آرام می باشد. از جمله نکات بارز این پتو می توان به شستشوی آسان و راحت آن اشاره نمود.

 

جنس ساخته شده پتو ژله ای را مواد پلی استر تشکیل می دهند که این مواد در مقابل شستشو مقاوم بوده و تغییر رنگ نخواهد داد. همچنین پتو نرمینه و پتو تیسا کاملاً ضد حساسیت بوده و مناسب تمامی افراد می باشد.

 

اکثراً افرادی که به دنبال ظاهری زیبا و در عین حال کیفیت خوب هستند از این پتو مسافرتی استفاده می کنند.

  • وحید جعفری