کالای خواب

فروشگاه اینترنتی کالای خواب تهران

کالای خواب

فروشگاه اینترنتی کالای خواب تهران

عرضه کننده محصولات کالای خواب؛ تشک، روتختی، حوله، پتو، پادری، روفرشی، بالش و پرده در تهران

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

۷ اشتباه رایج هنگام حمام کردن

 

ممکن است عادت داشته باشید هر روز دوش بگیرید. شستشوی زیاد چربی و باکتری های مفید را از روی پوست برمی دارد. بنابراین زیاد دوش گرفتن می تواند موجب خشکی و خارش پوست شود و به باکتری های مضر اجازه ورود به پوست آسیب دیده را دهد.

 

حوله مرطوب محل رشد باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و ویروس ها است. حوله کثیف هم می تواند باعث ایجاد قارچ ناخن پا، بیماری پای ورزشکار و زگیل شود. برای جلوگیری از این امر، حداقل هفته ای یکبار حوله خود را عوض کنید یا بشوئید و مطمئن شوید بین حمام ها حتماًٌ خشک شده باشد.

 

گوشه کناره های لیف مخفیگاه مناسبی برای میکروب ها است. لیف را به صورت هفتگی در سفید کننده رقیق شده به مدت پنج دقیق خیسانده و بعد آب بکشید تا خوب تمیز شود. گرچه نگهداری لیف در حمام کار رایجی است، اما بهتر است آب آن را بگیرید و بعد در جایی خنک آویزان کنید که سریعتر خشک شود. لیف پلاستیکی را هر ۲ ماه یک بار عوض کنید.

 

سردوشی مکانی ایده آل برای رشد باکتری ها است. باکتری ها سوراخ های کوچک، مرطوب و تاریک سردوشی را دوست دارند. وقتی آب، جاری می شود، باکتری ها می توانند وارد هوای تنفسی شوند. گرچه اجتناب از این امر دشوار است، اما قرار دادن سردوشی در آب جوش، باکتری ها را از بین می برد. پیش از دوش گرفتن آب داغ را به مدت یک دقیقه باز بگذارید و در خاتمه تا حد ممکن آب داخل سردوشی را تخلیه کنید.

 

هر ساله ده ها هزار نفر هنگام حمام کردن یا در زمان ورود و خروج از وان و دستشویی زمین می خورند و آسیب می بینند. دستگیره میله ای از افتادن جلوگیری می کند. همچنین ایده خوبی است که از کفی لاستیکی داخل وان و زیر دوش استفاده کنید.

 

این مقاله هم برای شما مفید است: لیست قیمت حوله

 

گرچه یک دوش داغ، به خصوص در زمستان حس خوبی ایجاد می کند، اما آب داغ چربی های طبیعی پوست را از بین می برد و می تواند باعث خشکی و خارش پوست شود. دوش آب گرم را به ۵ تا ۱۰ دقیقه برسانید تا از پوست خود محافظت کنید. این امر به ویژه در بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس بسیار مهم است.

 

نیازی به خشک نگاه داشتن یا پوشاندن خراش ها هنگام دوش گرفتن نیست. اگر زخمی سطحی دارید، بهتر است پانسمان را بردارید آن را هروز با آب گرم و صابون تمیز کنید. بعد از خشک کردن، پانسمان جدیدی روی آن بگذارید.

 

دوش گرفتن به دفعات زیاد

دوش گرفتن در هر روز ممکن است یک عادت باشد. به غیر از مواردی که کثیف یا عرق کرده باشید، ممکن است لازم نباشد بیش از چند بار در هفته استحمام کنید. دوش گرفتن به دفعات زیاد، چربی و باکتری های سالم را از روی پوست شما پاک می کند، بنابراین می تواند باعث خشکی پوست شود و باعث ورود باکتری های بد از طریق پوست ترک خورده شود.

 

وقتی بدن خود را در معرض آلودگی و باکتری های طبیعی قرار می دهید، در واقع این کار به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. به علاوه، دوش گرفتن بیش از حد معمول باعث هدر رفتن آب می شود. چگونه از خشک شدن پوست بعد از شستشوهای مداوم جلوگیری کنیم؟

 

استفاده از صابون نامناسب و اشتباه

صابون های ضد باکتری یا همان آنتی باکتریال می توانند بیش از حد باکتری ها را از بین ببرند، از جمله نوع خوب آن است. این امر می تواند به باکتری های بدی که در برابر آنتی بیوتیک مقاوم هستند اجازه رشد دهد.

 

صابون های خشن می توانند پوست شما را خشک کنند، بنابراین به جای آنها از صابون های ملایم با روغن های اضافه شده، پاک کننده های ملایم یا ژل های دوش با مرطوب کننده های اضافی استفاده کنید. اگر اگزما یا پوست حساس دارید، صابون های معطر می توانند پوست شما را تحریک کنند. به جای آنها از صابون های بدون عطر استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی